kandydatów
Inspektor wojewódzki
Firma: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach miejsce pracy: Częstochowa
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu biurowym Urzędu w Częstochowie. W budynku dostępna jest toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych (parter). Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu biurowym na I piętrze. W części budynku prowadzącej do stanowiska pracy występują bariery architektoniczne (brak wind osobowych). Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Praca w terenie (oględziny nieruchomości, przeglądanie ksiąg wieczystych w sądach rejonowych). Zagrożenie korupcją. Przeprowadzanie kontroli w innych urzędach. Kontakt ze stronami postępowań, inwestorami oraz organami samorządu terytorialnego.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania administracyjne w I i II instancji w trybie tzw. specustaw w sprawach dotyczących ustalania odszkodowania za nieruchomości przejęte z mocy prawa lub ograniczone w sposobie korzystania.
- Sprawdza i weryfikuje pod względem formalno-prawnym i rachunkowym sporządzane przez rzeczoznawców majątkowych operaty szacunkowe stanowiące podstawę ustalania odszkodowań.
- Przeprowadza w starostwach i miastach na prawach powiatu kontrole weryfikujące poprawność realizowanych przez starostów/prezydentów zadań dotyczących odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne.
- Prowadzi postępowania administracyjne w trybie tzw. specustaw w sprawach dotyczących stwierdzenia ustanowienia lub wygaśnięcia trwałego zarządu na nieruchomościach przeznaczonych pod inwestycje publiczne.
- Przygotowuje dokumenty i przekazuje je do Archiwum Zakładowego i Zlikwidowanych Przedsiębiorstw Państwowych.
- Uczestniczy w pracach związanych z wyborem i powołaniem biegłego rzeczoznawcy majątkowego.
- Prowadzi czynności o charakterze cywilno-prawnym w celu uzgadniania z właścicielami przejmowanych nieruchomości wysokości odszkodowania oraz przygotowuje dokumentację dotyczącą wykupu nieruchomości na Skarb Państwa oraz wypowiedzenia umów najmu, dzierżawy lub użyczenia.
- Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach dotyczących oddania gruntów w użytkowanie wieczyste i naliczania z tego tytułu opłaty rocznej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe i studia podyplomowe na kierunku administracja lub wycena nieruchomości lub gospodarka nieruchomościami lub wyższe na kierunku prawo lub wyższe na kierunku lub o specjalności: administracja lub wycena nieruchomości lub gospodarka nieruchomościamidoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z gospodarką nieruchomościami lub/i wyceną nieruchomości lub co najmniej roczne w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
- znajomość ustaw: o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych, o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego, o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu, o gospodarce nieruchomościami, o transporcie kolejowym (rozdział 2b), o kontroli w administracji rządowej
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustawy o księgach wieczystych i hipotece
- znajomość rozporządzenia RM ws. wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego
- znajomość Kodeksu cywilnego (Księga pierwsza. Część ogólna i Księga druga. Własność i inne prawa rzeczowe)
- myślenie analityczne, orientacja na klienta
Pozostałe oferty pracy w firmie Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Wyświetleń: 153